We doen af en toe een vergelijking tussen Copilot en Claritalk om de performantie te benchmarken, maar er zijn enkele belangrijke inhoudelijke verschillen die het gebruik van Claritalk in klantcontexten meestal meer aangewezen maken.
Claritalk focust veel sterker op het behouden van getallen, beslissingen en feiten in het gesprek. Waar Copilot soms samenvat op een meer generieke manier, bewaart Claritalk belangrijke details. Dit maakt het geschikter voor klantgesprekken, opvolgingen of wanneer nauwkeurigheid cruciaal is.
Claritalk leert mee met de gebruiker. Het herkent terugkerende onderwerpen, bouwt context op tussen vergaderingen en zorgt daardoor voor rijkere, meer relevante rapporten. Ook schrijffouten worden geleidelijk geƫlimineerd: wanneer je als gebruiker correcties aanbrengt in rapporten, onthoudt Claritalk die voor de toekomst.
Het verslag van Claritalk wordt automatisch opgebouwd op basis van je vergaderonderwerp en agenda-items, wat zorgt voor een heldere, logische structuur. Dit maakt het verslag niet alleen overzichtelijker, maar ook beter bruikbaar voor opvolging.
In fysieke meetings is Claritalk eenvoudiger inzetbaar. Het is geoptimaliseerd voor spraakherkenning in live omgevingen en heeft functionaliteit voor automatische naamherkenning en -toekenning, wat zorgt voor een vlottere identificatie van sprekers.
Claritalk biedt krachtige mogelijkheden om achteraf vragen te stellen aan een gesprek via AI-chat en om gesprekken te doorzoeken via deepsearch. Deze functionaliteiten zijn een stuk performanter dan bij Copilot, wat de bruikbaarheid van historische data aanzienlijk verhoogt.