Integratie-overzicht Claritalk

Integratie-overzicht Claritalk

Dit document geeft een overzicht van alle beschikbare integraties en hoe deze werken binnen Claritalk.
Onderstaande beschrijvingen zijn bedoeld snel inzicht te geven in het inlogproces, de configuratie en hoe rapporten en taken worden doorgestuurd.


Algemene uitleg

Bij de meeste integraties verloopt de login via een standaard OAuth-flow:

  • De gebruiker klikt in Claritalk op Verbinden.
  • Hij/zij wordt doorgestuurd naar het platform van de integratie.
  • De gebruiker logt daar in met zijn/haar accountgegevens.
  • Er wordt toestemming gevraagd om Claritalk toegang te geven.
  • Vervolgens wordt de gebruiker teruggestuurd naar Claritalk en is de connectie actief.

In de instellingen van de integratie kan de gebruiker bepalen welke data wordt doorgestuurd (bv. rapporten, todo’s, notities).

Verzenden van meetingdata achteraf

Indien er tijdens het aanmaken van een meeting geen relatie/partij/event geselecteerd werd of er op dat moment nog geen integratieverbinding actief was, kan de data ook achteraf verzonden worden:

  • Zodra er een actieve verbinding is, verschijnt bij de meeting een extra blokje CRM.
  • Vanuit dit blok kan de gebruiker de data alsnog verzenden naar de gekoppelde integratie.
  • Let op:
    indien de data al eerder verzonden werd of meerdere keren verzonden wordt, kan dit leiden tot dubbele data in het externe platform.


 

Integraties

1. Adminpulse

  • Login:
    Standaard login.
  • Aanmaken meeting:
    De gebruiker moet een relatie selecteren.
  • Na meeting:
    Op de tijdlijn van die relatie wordt automatisch een interactie aangemaakt met gekoppelde rapporten en todo’s.


2. Brokercloud

  • Login:
    Standaard login.
  • Aanmaken meeting:
    De gebruiker moet een partij selecteren.
  • Na meeting:
    De rapporten worden bij de gekozen partij geplaatst onder Bestanden.

Opmerking: het aanmaken of kiezen van een folder is niet mogelijk.


3. Fid-Manager

  • Vooraf in Fid-Manager instellen:
    1. Gebruiker logt in op Fid.
    2. Via Meer > Parameters Toegang externe software opent hij/zij de toegang voor Claritalk.
    3. Bij Toelatingen documenten moet een folder worden geselecteerd (bestaand of op voorhand aangemaakt).
    4. Klik op de folder, geef Claritalk rechten en vul een partnercode in.
  • Mail vanuit Fid-Manager:

    De gebruiker ontvangt een e-mail met:
    • Basis-URL, Gebruikersnaam & Wachtwoord
  • In Claritalk:
    1. Bij het verbinden vult de gebruiker basis-URL, gebruikersnaam en wachtwoord in (uit de mail, niet de Fid-login).
    2. In de integratie-instellingen vult hij/zij de eerder aangemaakte partnercode in.
  • Aanmaken meeting:
    De gebruiker kiest een klant.
  • Na meeting:
    Rapporten worden doorgestuurd naar Te goedkeuren documenten binnen Fid, gelinkt aan de gekozen folder en klant.


4. Odoo

  • Benodigdheden voor login:
    • Basis-URL: bv. https://claritalk-test.odoo.com (let op: alles achter .com, zoals /odoo/events
      , verwijderen).
    • Database-naam
      : te vinden rechtsboven in Odoo naast het profielicoon. Indien niet zichtbaar, moet de admin van hun Odoo platform dit doorgeven.
    • Gebruikersnaam + wachtwoord
      : login van het Odoo-account.
  • Aanmaken meeting:
    De gebruiker selecteert een event binnen Odoo.
  • Na meeting:
    • Rapporten worden toegevoegd aan het event.
    • Todo’s worden aangemaakt bij Taken, met in de beschrijving een link naar het juiste event.


5. Silverfin

  • Login:
    Standaard login.
  • Aanmaken meeting:
    De gebruiker selecteert een company/dossier.
  • Na meeting:
    • Notities
      : alle rapporten worden toegevoegd als notitie in het dossier.
    • Todo’s
      : todo’s vanuit Claritalk verschijnen bij de taken in Silverfin.
  • Bijzonderheid:

    Omdat de dataset groot is en de API specifiek werkt, is er bij het selecteren van een dossier een refresh-knop beschikbaar om de data opnieuw op te halen indien nodig.

6. Zoho

  • Login:
    Standaard login.
  • Aanmaken meeting:
    De gebruiker selecteert een event in Zoho.
  • Na meeting:
    • Rapporten worden toegevoegd aan het event.
    • Notities bevatten links naar Zoho Workdrive, waar de rapporten ook geüpload worden.
    • Todo’s vanuit Claritalk worden toegevoegd bij de taken in Zoho.

Instellingen per integratie

In Claritalk kan de gebruiker per integratie configureren welke data doorgestuurd wordt.
Voorbeelden:

  • Bij Zoho kunnen taken uitgeschakeld worden.
  • Bij Silverfin kunnen rapporten weggelaten worden.

 

    • Related Articles

    • Hoe lang houdt Claritalk uw data bij?

      Hoe lang houdt Claritalk uw data bij? Bij Claritalk bepaalt u als klant zelf hoe lang uw data wordt bewaard. Wij voeren uw voorkeuren nauwgezet uit en zijn geen vragende partij om data langer te bewaren dan nodig. Met volledige controle over de ...
    • Wat doet Claritalk (niet) met uw data?

      Claritalk is een innovatieve tool die zakelijke gesprekken omzet in tekst en deze analyseert voor coaching- en analyse-doeleinden. Het biedt waardevolle inzichten die bedrijven helpen hun operationele processen en communicatie te verbeteren. Maar wat ...
    • Wat is het verschil tussen Claritalk en Copilot?

      Wat is het verschil tussen Copilot en Claritalk? We doen af en toe een vergelijking tussen Copilot en Claritalk om de performantie te benchmarken, maar er zijn enkele belangrijke inhoudelijke verschillen die het gebruik van Claritalk in ...
    • Releaseplanning 2025

      ? Laatste update: augustus 2025 Welkom bij de publieke roadmap van Claritalk voor het jaar 2025. Deze roadmap biedt een overzicht van geplande releases en verbeteringen aan ons platform. Let wel: dit is een publieke roadmap. Strategische ...